Lidl sponsor ved Herre-EM 2020
Den tyske supermarkedskæde er blevet landet som officiel partner ved næste års EM for herrer, skriver EHF på deres hjemmeside.
Det var EHFs medie- og marketingspartner, Infront, som landede den store tyske kæde som sponsor. Lidl skal sørge for mad og drikkevarer af kvalitet til spillere, repræsentanter, dommere og frivillige ved EM 2020. Derudover skal der skabes opmærksomhed omkring vigtigheden af motion og ernæring ved selvsamme begivenhed.
Lidls brand og logo vil derimod så også være massivt til stede – ikke kun på banderne og via reklamer på gulvet, men en mere aggressiv og direkte henvendelse til tilskuerne bliver også en del af fremstødet. En skræddersyet oplevelse, som også vil gøre brug af sociale medier. Lidl var også sponsor under EM for herrer i 2018.
Lidl er repræsenteret i 30 lande og har ca. 287.000 ansatte alt i alt.
Infront er ejet af Wanda Sports Group, og det er én af de store “spillere” på markedet, når det kommer til marketing. De har flere års erfaring med forskellige sportsbegivenheder, og de står blandt andet for salg af tv- og medierettigheder, sponsorater og digitale løsninger.