LIVE - Mest læste Håndboldnyheder

Patrick Andersen

KIF-direktør giver svaret på manglende trøjesponsor

KIF Kolding løber ind til kampene i denne sæson med rene maver. Hvor der normalt ville være trykt et firmalogo på brystet af spillertrøjerne, står der i øjeblikket ingenting – og det koster klubben penge.

Direktør Casper Olesen erkender, at situationen ikke er optimal, men han understreger samtidig, at det er et bevidst valg at afvente det rette samarbejde.

”Jeg ville ønske, at jeg bare kunne sige, at vi har en blank mave, fordi vi synes, det er det, der er pænest. Men faktum er, at vi selvfølgelig er i gang med at lede efter en trøjesponsor,” siger han til JydskeVestkysten.

KIF rykkede i foråret ud af Herreligaen, og dermed forsvandt samtidig den landsdækkende tv-dækning af holdets kampe. Det har påvirket den kommercielle værdi af et sponsorat, fortæller Olesen. Alligevel er strategien ikke at tage det første og bedste tilbud.

”Frem for at få en sponsor ind her og nu, og så måske være med et år eller en kortere periode, så leder vi egentlig efter en langvarig samarbejdspartner,” siger han.

Mens sponsorindtægterne lader vente på sig, ser billedet anderledes ud på tilskuersiden. Klubben har solgt omkring 65 procent flere sæsonkort end sidste år, og til premieren mod Skive var der næsten 2000 tilskuere i Sydbank Arena.

LIVE - Mest læste Håndboldnyheder

LIVE - Mest læste Fodboldnyheder

LIVE - Mest læste ishockeynyheder