LIVE - Mest læste Håndboldnyheder

Patrick Andersen

Markant VM-melding: DHB lander ny stor partner

Før Tysklands VM-åbner mod Island kan det tyske håndboldforbund, DHB, præsentere en af sine største kommercielle nyheder i årevis: Lidl forlænger sit sponsorsamarbejde med yderligere fem år og fortsætter dermed som en af de tungeste partnere i tysk håndbold.

Aftalen blev offentliggjort ved VM’s officielle kick-off-event i Stuttgart, hvor tv-profilen Laura Wontorra stod på scenen sammen med Lidl-chef Friedrich Fuchs og DHB-direktør Mark Schober.

”Det her er måske det vigtigste øjeblik i min karriere. Jeg føler mig næsten som en notar – eller som en vielsesforretter ved et drømmebryllup,” spøgte Wontorra, mens hun holdt mappen med kontrakten.

Forlængelsen gælder frem til 2030 og bekræfter det partnerskab, der har eksisteret siden 2016. Ifølge Mark Schober er Lidl mere end en sponsor.

”Vi ser Lidl som en partner, der tager ansvar og hjælper os med at drive vigtige indsatser fremad – fra talentudvikling til ernæringsuddannelse,” siger Schober.

Lidl-chef Fuchs lægger heller ikke skjul på ambitionerne:

”Vores engagement handler om at give håndbold den opmærksomhed, sporten fortjener. Vi vil være med til at gøre kvindehåndbold mere synlig.”

Eventet i Stuttgart bød også på en paneldebat med profiler som tidligere verdensmester Jogi Bitter, eks-landsholdsspiller Saskia Lang og Liverpool FC’s chef for ernæring, Mona Nemmer. Under VM sørger Lidl desuden for frisk frugt til spillere, dommere og frivillige.

Schober håber, at aftalen også kan styrke kvindelandsholdets kommercielle position:

”I 2016 havde vi produkter med billeder af herrespillerne på. Måske lykkes det med kvinderne næste gang.”

Tyskland åbner VM onsdag aften foran udsolgte tribuner – nu med en styrket partneraftale i ryggen.

LIVE - Mest læste Håndboldnyheder

LIVE - Mest læste Fodboldnyheder

LIVE - Mest læste ishockeynyheder